Najnowsze teksty na naszym Blogu

media w organizacjach pozarządowych

Tworzymy Forum lokalnych mediów non-profit​.

Jesteście organizacją pozarządową, która prowadzi własne lokalne media? A może jesteś niezależnym watchdogiem, opisujesz i monitorujesz działania Twojego samorządu? Prowadzisz lokalny portal, nagrywasz podcasty lub materiały wideo, bo Twoją misją jest informowanie społeczności o istotnych sprawach związanych z polityką, kulturą lub klimatem?
Zapraszamy. Szukamy właśnie Was!

SŁÓW KILKA

O PROJEKCIE​

Ten projekt zrzesza lokalne redakcje non profit i daje im poszukiwaną przez nich wiedzę i kompetencje, sieciuje oraz zakłada szeroką kampanię rzeczniczą podnosząc szeroko temat istnienia i rozwoju lokalnych mediów non-profit na rzecz lokalnej demokracji.

Szkolenia, warsztaty, wizyty studyjne, sieć wymiany wiedzy i doświadczeń podobnych, lokalnych redakcji z całej Polski.

Wesprzemy także wspólne cykle w tematach lokalnych, które dotyczą nas wszystkich i pokazujące istotną lokalną
perspektywę i specyfikę. Od szkolnictwa po służbę zdrowia, od zagospodarowania
przestrzennego po nadużycia lokalnych władz.

Stała wspólna platforma współpracy mediów non-profit w Polsce.

SZKOLENIA

szkolenia i warsztaty dla przedstawicieli/ek organizacji pozarządowych i niezależnych
dziennikarzy prowadzących własne media lokalne w nurcie non-profit.

SIEĆ WSPARCIA​

wizyty studyjne i sieć wymiany wiedzy i doświadczeń podobnych, lokalnych redakcji z całej Polski.

WSPÓLNE TEMATY​

cykle w tematach lokalnych, które dotyczą nas wszystkich i pokazujące istotną lokalną
perspektywę i specyfikę.​

Misja lokalnych mediów non-profit nigdy nie była ważniejsza niż dziś: dać głos ludziom i chronić nasze prawo do wiedzy o tym, co dzieje się w naszych społecznościach.

DOŁĄCZ DO SIECI!​

Cykl 10 szkoleń i warsztatów tematycznych, realizowanych stacjonarnie i w formie on-line.

  • komunikacja, budowanie wizerunku, pozyskiwanie i utrzymywanie odbiorców, budowanie zaufania między redakcjami a ich odbiorcami.
  • konstruowanie atrakcyjnych tekstów / video/podcastów, pozyskiwanie i weryfikowanie źródeł informacji, dziennikarstwo śledcze, nowe formy dziennikarskie, dialog transformatywny w mediach, dziennikarstwo włączające,dziennikarstwo rozwiązań.
  • konkretny narzędziownik skrojony pod indywidualne potrzeby redakcji m.in. WordPress, przystosowanie do urządzeń mobilnych, SEO czyli jak tworzyć treści pod wyszukiwarki nie rezygnując z merytoryki, UX, Google Analytics, reklama w Internecie.pozyskiwanie funduszy, niestandardowe źródła finansowania, jak pozyskiwać wsparcie wśród społeczności lokalnej, jak korzystać z efektu sieci.

Współpraca między redakcjami i sieciowanie

  • Budowanie sieci kontaktów. Rozmowy z zaproszonymi inspirującymi gośćmi działającymi w sferze mediów. Dyskusje nad wspólnymi redakcjom wyzwaniami.
  • Pomagamy też uczestniczącym redakcjom opowiedzieć ich najlepsze historie, w tematach lokalnych, które dotyczą nas wszystkich i dotrzeć do większej liczby odbiorców.
  • Od szkolnictwa po służbę zdrowia, od jakości zagospodarowania przestrzennego po nadużycia lokalnych władz. Wszystkie lokalne media mają tu do pokazania swoją interesująca historie, a jednocześni ich odbiorcy mają okazję „wyjrzeć za płot” i zobaczyć jakie wyzwania/rozwiązania stosuje się w innych miejscowościach.

WSPÓLNA PROMOCJA

  • Pokażemy historię i osiągnięcia poszczególnych redakcji, wypromujemy wspólny cykl artykułów/materiałów na wspólne wszystkim lokalnym społecznościom tematy.
  • Zorganizujemy i będziemy szeroko promować Forum mediów non-profit.
  • Dzięki sieci zwiększycie Wasze zasięgi, dotrzecie do nowych Odbiorców oraz zwiększycie swoje możliwości finansowania pracy redakcji.

DOŁĄCZ DO NAS!

“Nie Róbcie Telewizji” Kampania na rzecz Wzmocnienia Mediów Lokalnych i Obywatelskich w Polsce autorstwa RzeczJasna

KIM JESTEŚMY

Tak jak Wy tworzymy lokalne media. Przeszliśmy długą drogę budując od podstaw nasze redakcje, zdobywając odbiorców i ucząc się.

Mamy na swoim koncie ponad 800 materiałów wideo, wywiadów i reportaży oraz ponad 230 opublikowanych artykułów. A przede wszystkim 6 lat lokalnych doświadczeń w prowadzeniu własnego niekomercyjnego medium, które cieszy się zaufaniem społeczności.
W soc.med. docieramy miesięcznie średnio do 80-90 tys. unikalnych użytkowników.
Poszczególne filmy ogląda lokalnie od 5 do nawet ponad 20 tysięcy osób, choć mamy materiały cieszące się jeszcze większym powodzeniem.

Stowarzyszenie Inicjatyw Możliwych
RzeczJasna

TelewizjaRzeczJasna.pl

PARTNER: Fundacja Alternatywnej Edukacji ALE

MyMragowo.pl

MEDIA DLA DEMOKRACJI

Działamy dzięki dotacji otrzymanej z programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego z Funduszy Norweskich!